tisdag 19 april 2011

Böcker

Vilken underbar dag.
Nu har solen gått ner och det luktar oljefärg i hela lägenheten, trots vädring. Jag har äntligen kommit mig för att måla om en tavla som jag har haft stående i ungefär ett år. Det är så otroligt skönt att påbörja och slutföra saker. Det här projektet blir nog inte slutfört förrän om några dagar, oljemålning tar tid!

Men medan oljefärgen torkar kan man ju alltid roa sig med att titta på andra(s) bilder.
Här är mina två nyaste bokinköp:


Annie Leibovitz "A photographers life" och en bok om Frida Kahlo
Underbara kvinnor!



Här är en av mina favoritbilder ur Annie Leibovitz-boken. Den föreställer Johnny Cash med familj på verandan. Den inger ett sådant lugn och känns väldigt mild, tack vare att Johnny sitter i bakgrunden och betraktar sin dotter och June. 
Love it!

1 kommentar:

  1. frida Kahlo i mitt hjärta! jag tror faktiskt att jag har den boken! love it!

    SvaraRadera