söndag 1 maj 2011

Kirke Ralph

Eftersom jag inte har gjort något eget på sista tiden så får jag visa upp någon annans skapelser.
Här Kommer några bilder på fynd jag gjorde på teckningsmuseet i Laholm förra veckan:

 Pin och penn-örhängen

 En bok med den lokale konstnären Kirke Ralphs verk. Han hade gjort underbara små och stora målningar på hus runt om i hela stan.

En av mina små favoriter. Nyckeln var målad på fasaden bredvid en ytterdörr. Jag blir peppad på att öva  på skuggmåleri när jag ser sådant här.

2 kommentarer:

  1. Kul att du uppskattar hans konst. Kirke var min ''plastfarfar'', han dog tyvär för några dagar sedan. väldigt sorgligt, kom gärna till hans begravning om ett par veckor i laholm. jag tror den skulle va öppen. MVH

    SvaraRadera
  2. Hi!
    Do you know where I can buy the book (online) you mentioned above? (The book of illussions..by Kirke Ralph)
    Please write to me at anapascanu@ymail.com
    Thank you very much!!
    Ana

    SvaraRadera